طلاق رجعی در تهران چیست؟
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی


طلاق رجعی در تهران چیست؟ و نظر وکیل طلاق در مورد آن چیست؟
طلاق رجعی طلاقی است که در آن مرد می تواند تا زمانی که عقد به پایان نرسیده است بدون نوشتن عقد جدید به همسر خود رجوع کند. رجوع مرد به زن در چنین طلاقی ممکن است با گفتن یا انجام فعل صورت گیرد. در واقع اگر طلاق رجعی باشد نکاح به طور قطعی باطل نشده است و اگر زن در مدت طلاق تسلیم شوهر شود به او نفقه تعلق می گیرد در غیر این صورت نفقه تعلق نمی گیرد. در طلاق رجعی زن حق سکونت در خانه شوهر را دارد و حتی از او ارث می برد. چنین طلاقی را طلاق رجعی و چنین زن مطلقه ای را طلاق رجعی می گویند.

* نکته: مطلقه زوجه واقعی است. یعنی آنچه از ادله شرعی استنباط می شود این است که مطلقه رجیه زن واقعی در زمان عده است و تمام آثار ازدواج بر او و شوهرش وارد می شود. در نتیجه می توان به قاعده ای با عنوان «طلاق شرعی زوجه واقعی» اشاره کرد.
حقوق زوجین در طلاق رجعی چیست؟
همانطور که گفته شد بعد از طلاق رجعی رابطه زناشویی بین زن و شوهر به طور کامل از بین نمی رود و مرد می تواند در مدت طلاق به همسر خود رجوع کند بنابراین در طلاق رجعی زن و مرد هر دو حق دارند.

حقوق زوجین در طلاق رجعی عبارتند از:

1- در صورت فوت یکی از زوجین، طرف دیگر از او ارث می برد.

2- در طلاق رجعی نفقه زوجه تعلق می گیرد.

3- در صورت فوت یکی زوج ها، امکان غسل کردن وی توسط طرف مقابل وجود خواهد داشت.

4- زکات فطره ی هر زن در طلاق های رجعی  بر عهده طرف مرد است.

5- نزدیكی مرد در ایام طلاق رجعی، رجوع محسوب می شود، هر چند قصد رجوع نداشته باشد.
وکیل طلاق؛ انواع طلاق بر اساس دادخواست طلاق
اگر زن یا مردی تصمیم به طلاق بگیرد و بخواهد مانند سایر دعاوی از دادگاه تقاضای طلاق کند، ابتدا باید دادخواست طلاق بدهد. طبق قانون طلاق، بر اساس اینکه چه کسی دادخواست طلاق را در دادگاه خانواده می دهد و تصمیم به جدایی از همسر می گیرد، طلاق به دو دسته تقسیم می شود:

طلاق یکطرفه: وقتی فقط یکی از زوجین دادخواست طلاق می دهد و می خواهد از همسرش جدا شود و با تقدیم دادخواست طلاق از دادگاه تقاضای طلاق می کند، در این صورت طلاق یک طرفه است. طلاق یک طرفه به دو دسته تقسیم می شود:

* طلاق از زوجه

* طلاق از مرد

طلاق توافقی: زمانی که زن و مرد هر دو به طلاق رضایت دهند و بخواهند با طلاق به زندگی مشترک خود پایان دهند، طلاق توافقی خواهد بود.
طلاق دادن زن بدون دلیل
طلاق از زوجه
طبق قانون، زن حق طلاق ندارد و هر وقت بخواهد بدون دلیل نمی تواند از شوهر خود طلاق بگیرد و باید برای درخواست طلاق خود دلایل قانونی را به دادگاه خانواده ارائه کند.

زن برای اینکه بتواند شوهر خود را طلاق دهد باید یکی از شروط دوازده گانه عقد یا وکالت در طلاق یا یکی از شروط عسر و حرج مذکور در ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی را داشته باشد. یکی از الزامات و دلایل طلاق از سوی زن این است که یکی از قوانین و دلایل طلاق وجود داشته باشد. دلایل طلاق، دلایل مورد قبول دادگاه است که به عنوان جواز طلاق محسوب می شود; یعنی در شرایط خاصی زن می تواند از دادگاه تقاضای طلاق کند مانند طلاق از طرف زن به دلیل عسر و حرج.

طلاق زن علاوه بر عسر و حرج با شروط دوازده گانه ضمن عقد امکان پذیر خواهد بود و زن می تواند با اثبات هر یک از موارد مندرج در عقد از دادگاه تقاضای طلاق کند.

همچنین زن می تواند با ابراز انزجار از شوهر و پرداخت مهریه، تقاضای طلاق کند، یعنی زن می تواند به دلیل بیزاری از شوهر در ازای مهریه یا با دادن پول بیشتر از مهریه، تقاضای طلاق کند. و در این صورت دادگاه به درخواست زن حکم طلاق صادر می کند.
طلاق از مرد
طبق ماده 1133 قانون مدنی، اختیار طلاق با مرد است و مرد حق طلاق دارد، یعنی مرد می‌تواند هر زمان که بخواهد، با دلیل موجه یا بدون دلیل، با تقدیم دادخواست، زن خود را طلاق دهد. برای طلاق از طرف مرد به دادگاه خانواده ولی دادگاه قبل از صدور حکم طلاق ابتدا تکلیف مسائل مالی و غیرمالی طلاق را که شامل مهریه، نفقه همسر، نفقه ایام عقد، رجوع می‌شود، تعیین می‌کند. مهریه، تقسیم اموال زوج در طلاق، حضانت طفل و حق ملاقات با طفل پس از طلاق و زوج برای اجرا و ثبت طلاق ابتدا باید حقوق مالی زوجه را بپردازد. ذکر شده.

البته در پرداخت فاینانس
حقوق زوجه در طلاق از طرف مرد، همچنین لازم به ذکر است که در صورتی که مرد توانایی مالی برای پرداخت یکجای حقوق مالی زوجه را نداشته باشد، می تواند با تقدیم دادخواست از دادگاه تقاضای تقسیم مهریه و نفقه کند. دادخواست عدم پرداخت معوقات و سایر حقوق مالی زوجه و پس از اتخاذ تصمیم دادگاه در این مورد به درخواست زوج، حکم طلاق یا گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند.

یکی از نکات مهمی که در طلاق باید مورد توجه مرد قرار گیرد دلایل طلاق مرد است زیرا اگر مردی بخواهد با دلیل موجهی مانند نشوز زن خود را طلاق دهد نیمی از دارایی مرد در اختیار مرد قرار نمی گیرد. زن در طلاق

با دادن وکالت به بهترین وکیل طلاق در تهران می توانید بدون سردرگمی در دادگاه به خواسته خود که طلاق است برسید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: